KPOP CRAZE

Tuesday, November 4, 2008

luahan 711

hai...apa kena dgn aku ni...
nak kata boring...tak.
nak kata rindu...tak.
nak kata gaduh...tak.
APA KENA DENGAN AKU NI??!!
boring??..radio terpasang..studi pun belum habis..apa yg boring!
rindu??pada siapa??ibu!aku mana ada ibu..aku hidup hanya kerna Allah n juz untuk diri aku
gaduh??..hoi!aku mana ada kekasih pujaan hati..tak pernah terfikir pun pasal tu..
kan aku dah kata!aku hidup hanya kerna Allah n juz for me..
Ya, Tuhan!apa kena dgn aku ni??
adakah kerna aku letih?apa aku buat sampai letih?
bukanla...terlalu letih!letih!letih!...aku letih untuk hidup..
tahap kecewa dan putus asa dlm diri aku terlalu tinggi.maximum!
kecewa?kenapa?..putus asa?kenapa?..
aku kecewa pada diri sendiri kerna...hari ini aku rasakan aku sudah berputus asa..
padahal selama ini,aku la org yg paling gigih!
apa yg aku citakan,akan kuusahakan hingga tercapai..
sedih??ya,aku sedih..
sedih kerna kenapa baru sekarang perasaan putus asa tu datang.
semakin ia menghampiri aku,semakin aku letih.
aku sedih..sedih kerna telah menghancurkan pandangan org sekeliling terhadap diriku selama ini..
hei!!bangkit!!aku seorang yg tabah!..
semua org kata aku tabah...
for ARM, i'm the 'iron lady'..
for amer,i'm d hiphop girl..
for cg. sikin,i'm strong..
for nor,aku lah d kental girl..
tapi...ke mana menghilang semua tu??
ya aku akui,aku memang seorang yg tabah(dulu)..
org persalahkan aku ats kematian ibuku walau hakikatnya bukan aku..
aku masih boleh terima..masih mampu tersenyum..
bukankah hidup dan mati itu di tgn Tuhan..
tapi..tabahkah aku?layakkah aku dgelar 'iron lady'?
kematian ibuku,hingga sekarang aku still xboleh terima...
aku tak pernah mengaku aku ni anak yatim...
masih dapat kurasakan kehadiran ibuku dsisiku..menemaniku..
mendengarku bercerita,berceloteh..memasak makanan kegemaranku..
tabahkah aku??
pabila aku xdpt terima hakikat abah ku...
abah yang kusanjungi selama ini kahwin lagi!!
sedangkan kubur ibuku masih lagi merah...
hilang semua sayangku..hilang semua semangatku..
yg tinggal hanyalah perasaan benci dan dendam yg sangat mendalam!!

aku bersyukur padamu,Tuhan..
keranaMu,aku masih ada hari ini..
keranaMu,aku masih boleh berdiri..
keranaMu,aku masih boleh berfikir dengan waras lagi..
namun,kadang-kadang..aku terfikir..
apa yg tinggal untukku?apa guna aku hidup?
apa guna aku belajar bersungguh-sungguh?
sejak kecil..
aku selalu beritahu ibuku,aku nak jadi kaya..
nak hantar ibu ke Mekah,menunaikan haji..
nak beli rumah besar..dan ibu,ibu mesti tinggal bersamaku..
tapi,semua tudah musnah..hancur..hanya tinggal impian..
belum pun sempat semua tu tercapai,ibu meninggalkanku..
belum pun sempat semua penat lelah ibu,abu menggalkanku..
belum pun sempat aku ucap terima kasih, ibu telah pergi jauh..
jauh..jauh..jauh..
ibu..ibu..kakak nak ibu..ibu xsayang kakak lagi ke?..ibu xsayang adek ke?..
hmmm..."ibu xsayang adik?"..
itu adalah soalan terakhir yg aku sempat bertanya sebelum ibu tenat..
tak sempat untuk menjawab pun..
sekarang aku tahu,apa kena dgn aku...
aku rindukan ibu..
andai masa boleh diputar kembali..hanya satu pintaku..
bolehkah ibu dihidupkan semula?..
kalau tak pun bolehkah aku bertemu ibu walau hanya seketika?
aku cuma nak ucapkan,"ibu,..kakak sayang ibu..."
kerana...kata-kata keramat ini xpernah kuucapkan walaupun sekali pada ibuku
selama ibu berada di sisiku...

Ya,Tuhan...
adakah ini satu penyesalan?...

No comments:

Post a Comment